OBRAT V POROVNÁNÍ S PŘEDCHOZÍM ROKEM NAROSTL O ČTYŘI PROCENTA
Společnost Storopack, která se specializuje na ochranné obaly, opět ukončila rok 2016 navýšením obratu. Skupina podniků se sídlem v Metzingenu dosáhla s 2 513 zaměstnanci v minulém roce celkového obratu ve výši 434 milionu eur. Ve srovnání s předchozím rokem to odpovídá navýšení o 18 milionů eur a nárůstu o čtyři procenta. Po započtení pohybů měnových kurzů je byl obrat navýšen o pět procent. Společnost Storopack vyvíjí ve dvou divizích Molding a Packaging flexibilní ochranné obaly a ochranné obaly zhotovené na míru, koncepty pro balicí linky a pracoviště a dále technické tvarové díly pro různá průmyslová odvětví a služby.„S vývojem obchodu v uplynulém roce, v němž jsme pokračovali v našem kurzu růstu, jsme velmi spokojeni,“ říká Hermann Reichenecker, společník firmy Storopack vykonávající funkci jednatele. „Především v průmyslových zemích bylo celkově zabaleno a rozesláno více zboží. To se pozitivně odrazilo na průběhu našeho obchodu. V současné době rosteme dokonce rychleji než trh.“ V členění podle regionů dosáhly Evropa a Severní Amerika společně přibližně 85 procent celkového obratu. Největší nárůst obratu zaznamenaly v uplynulém roce Severní Amerika s 8,5 procenty a Jižní Amerika s 8,8 procenty.
Nový závod v Austrálii
Na začátku roku 2016 převzala společnost Storopack 100 procent podílu dlouholetého australského distribučního partnera Intellipack Asia Pacific Pty Ltd. (Intellipack) v Seven Hills u Sydney a otevřela tak svůj první závod v Tichomoří. Již předtím firma Intellipack, která od té doby vystupuje pod názvem Storopack Australia Pty Ltd., v Austrálii a na Novém Zélandu úspěšně prodávala produktové řady AIRplus® a PAPERplus® společnosti Storopack a vyvíjela integrované balicí systémy. „Tato akvizice byla pro nás důležitým krokem, protože jsme tím posílili naši přítomnost na trhu v asijsko-pacifickém prostoru a jsme nyní v této oblasti našim zákazníkům ještě blíže. To, že jsme v daném místě k dispozici jako kompetentní partner, je součást našeho pohledu na sebe sama,“ tolik Hermann Reichenecker. V současné době provozuje firma Storopack celkem 64 závodů v 18 zemích.
Zaměření na potřeby zákazníků
I v běžném obchodním roce se společnost Storopack drží principů, které umožnily dosavadní růst. „Klíč k našemu úspěchu spočívá v první řadě v tom, že se důsledně zaměřujeme na potřeby našich zákazníků,“ říká Hermann Reichenecker. „Ať již jde o zcela nové produkty, jako je naše fólie AIRplus® Wrap, nebo o vývoj balicích linek a koncepce obalových pracovišť. V divizi Packaging je ve středu naší pozornosti vždy celý proces s ochrannými obaly u zákazníka, který, co se produktivity týče, neustále optimalizujeme. V divizi Molding jsme se začali již v roce 2015 specializovat na průmyslová odvětví našich zákazníků, abychom jim mohli na základě fundovaných vědomostí v oboru poskytovat ještě lepší podporu. Touto cestou se budeme ubírat i nadále“.